Velikonoce

Velikonoce

Školní řád

Výňatek ze školního řádu:

                                                                 

                                                                                                                 Kvalifikovaný dozor

Příchod žáků do školy


            1. Žáci se ráno shromažďují před vchodem do školy (Dušní 19) a čekají na pokyn ke vstupu do školní budovy.
            2. Škola se otevírá pro všechny žáky v 7.40 hod. Žáci vcházejí do budovy postupně podle pokynů dospělé osoby, která má dozor, aby byl zajištěn pořádek a bezpečnost dětí. Při dodržování kázně a pořádku napomáhají dozírající učitelé v jednotlivých patrech.
            3. Do šatních skříněk si žáci odloží věci a přezují se do domácí obuvi, popř. odloží svrchní oděv včetně čepic a ihned odcházejí do svých tříd.
            4. Hlavní vchod se zamyká v 8:00.
            5. Všichni žáci jsou povinni být v budově školy nejpozději 15 minut před začátkem vyučování, na svých místech nejpozději 5 min. před zahájením vyučovací hodiny, při odpoledním vyučování též nejpozději 5 min. před začátkem první hodiny odpoledního vyučování. Po příchodu do třídy si žáci připraví pomůcky na hodinu.

Nepřítomnost žáka ve škole


            1. Každou nepřítomnost žáka ve vyučování (i pokud jde jen o 1 hodinu) musí rodiče žáka řádně omluvit v ŽK. Rodiče jsou povinni do tří dnů oznámit nepřítomnost svého dítěte škole písemně nebo telefonicky.
            2. Nepřítomnost žáka ve škole může být omluvena nemocí nebo mimořádně vážnou událostí v rodině. Vzniknou-li pochybnosti, má škola právo vyžadovat v omluvném listě lékařské potvrzení.
            3. Ze zcela mimořádných důvodů lze uvolnit žáky ze školy na žádost rodičů (pro událost, kterou bez dítěte nelze řešit). Uvolnění do 2 dnů může povolit třídní učitel, delší nepřítomnost ředitelka školy na základě předložené písemné žádosti alespoň 3 dny předem.
             4. Je nepřípustné uvolňovat žáky k vyřizování záležitostí, které lze zajistit v mimoškolní době.
            5. Uvolnění žáka na rodinnou rekreaci patří do kompetence ředitelky školy.
            6. Absence na plavání a na kroužcích, na které se žák přihlásil, musí být omluvena.
            7. V případě nevolnosti žáka vyrozumí vyučující učitel telefonicky rodiče a požádá je, aby si pro dítě přišli. Učitel může výjimečně uvolnit žáka z vyučování po předložení písemné žádosti rodiče. Zodpovědnost za dítě přebírá rodič.

 

Styk žáků s vedením školy a s učiteli


            1. Ve věcech osobního i školního rázu se žáci obracejí především na svého třídního učitele, v případě jeho nepřítomnosti na zastupujícího třídního učitele, jen v závažných případech se mohou obracet na zástupce nebo ředitelku školy. 
            2. Své záležitosti a žádosti předkládají žáci třídnímu učiteli mimo vyučování.
3.  Všichni žáci mají možnost využít k vyjádření svého názoru třídní zástupce ŽDF.

Úplné znění školního řádu je k nahlédnutí u třídního učitele či na webových stránkách školy.
http://www.zscurie.cz/web/

Laskavý a chápající přístup třídního učutele:-)


Jan Ámos KOMENSKÝ
PRAVIDLA CHOVÁNÍ SEBRANÁ PRO MLÁDEŽ
/1653/
Zkráceno a upraveno…

CHOVÁNÍ VE ŠKOLE.
1.       Do školy pospíchej jako ke hře (je také hrou), nikdy nezůstávej doma.
2.       Své školní pomůcky, které budeš toho dne v hodinách potřebovat, si vezmi s sebou.      
(Je hanba, jestliže si žák musí odjinud vypůjčovat knihy, papír, pero, inkoust.)
3.       Sedni si na své místo, ne na cizí.
4.       Neruš ostatní hlasitým mluvením a děláním hluku. Dělej si v klidu své věci, dokud nepřijde učitel.
5.       Styď se, mít učeného učitele a učené knihy, sám však být neučený.(Snaž se znát to, co znají tvoji učitelé a tvé knihy.)
6.       Podporou paměti jsou deníky. Do nich si zapisujeme to, čemu (dříve ne­známému) jsme se přiučili. Nemít tedy deník nebo jej mít v nepořádku je neklamným znamením lenivého žáka. Je třeba si toho všimnout.
7.       Za nešťastný považuj ten den (nebo hodinu), kdy ses ničemu nenaučil, kdy jsi nic nepřidal k svému vzdělání.
8.       Po odchodu ze školy spěchej domů, neběhej po ulicích, nezastavuj se, ne­dělej nic nedovoleného.
9.       Doma ochotně pomáhej rodičům. Jestliže tě někam pošlou, vyřiď dobře, co ti bylo uloženo, a brzy se vrať, aby bylo zřejmé, že vzdělání ve vědách ve všem vhodně poslouží.
10.   Čas, který ti zbude po obstarání domácích záležitostí, věnuj opakování učiva.                


  CHOVÁNÍ VŮČI UČITELI.
1.        Učitele miluj jako otce: nikde nepobývej raději než v jeho přítomnosti
2.        Učiteli prokazuj slovem i činem veškeru úctu a poslouchej ho.
3.        Na učitele se dívej jako na živý příklad (vzdělání, mravů) a snaž se ho napodobit.
4.        Když učitel mluví, poslouchej, když něco ukazuje, dávej pozor, když něco rukou nebo ústy předvádí, napodobuj ho, když upozorňuje na chybu, oprav ji.
5.        Učitele nikdy neurážej a nezarmucuj.
6.        Neposlouchat učitele a rodiče je ošklivé chování, posmívat se jim je hanebnost, která má být trestána.
7.        Hleď se vystříhat všeho, za co bys mohl být trestán bitím.
8.        Jestliže jsi kárán nebo trestán za přestupek, jehož ses dopustil, snášej to, nereptej. Dostane-li se ti chvály za dobré chování, měj radost a snaž se i dále chválu si zasloužit.